.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخی مدیران مانع ایجاد پارک موزه گیلان هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: برخی از مدیران مانع روند ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در گیلان هستند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، رسول جلائی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ایجاد پارک موزه دفاع مقدس را دارای رویکرد فرهنگی و گردشگری برای گیلان به‌ ویژه رشت دانست و اظهار کرد: افرادی که مدعی هستند می‌خواهند به صنعت گردشگری استان خدمت کنند باید در ایجاد پارک موزه دفاع مقدس تلاش بیشتری انجام دهند.

وی، پارک موزه دفاع مقدس را یک پروژه فرهنگی توصیف کرد و افزود: کارکرد پارک موزه دفاع مقدس صددرصد فرهنگی بوده و پادگان نظامی نیست.

جلائی ایجاد پارک موزه دفاع مقدس را فرصتی برای فرهنگ گیلان دانست و خاطرنشان کرد: بیش از هفت ماه از تشکیل قرارگاه پارک موزه دفاع مقدس در استان می‌گذرد و هنوز برای تملک زمین با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بخشی از عدم تملک زمین پارک موزه را به دلیل کم‌کاری برخی از مدیران استان عنوان کرد و گفت: مطالعه پارک موزه دفاع مقدس گیلان به اتمام رسیده و طراحی آن در مراحل پایانی است.

وی اعتبار اولیه پروژه پارک موزه دفاع مقدس گیلان را 10 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بیشتر اعتبارات طرح مذکور از منابع استانی تامین می‌شود.

جلائی، پارک موزه دفاع مقدس را قله و اوج فعالیت‌ها در عرصه دفاع مقدس نامید و ابراز داشت: خروجی تمام فعالیت‌ها در عرصه دفاع مقدس باید به پارک موزه ختم شود زیرا آیندگان دراین مکان با تلاش گذشتگان آشنا می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه میراث فرهنگی یکی از دستگاه‌هایی است که باید به پارک موزه توجه کند، یادآور شد: 15 هکتار برای طرح اولیه پارک موزه دفاع مقدس گیلان در نظر گرفته شده و تاکنون 11 هکتار از عرصه آبی آن احصاء شده است.

وی بر میراث معنوی دفاع مقدس تاکید کرد و بیان داشت: شبیه‌سازی عملیات خیبر، عبور از مرداب، سالن‌های ارائه آثار هنری، گالری، کتابخانه، مرکز اسناد، مرکز همایش و بخش آموزشی برای پارک موزه دفاع مقدس گیلان در نظر گرفته شده است.

جلائی با اشاره به ایجاد غرفه‌های دستگاه‌ها و شهرستان‌ها در پارک موزه دفاع مقدس گیلان، بیان کرد: عملکرد دستگاه‌ها و شهرستان‌های استان در دفاع مقدس در این غرفه‌ها تشریح و ارائه می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ادامه به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: امسال سی‌امین سالگرد آزادی فتح خرمشهر است.

وی، رخدادها و حوادث دوران دفاع مقدس را بسیار برشمرد و تصریح کرد: رخدادهای دوران دفاع مقدس هنوز فهرست نشده و این امر یکی از عقب‌ماندگی‌های ما درباره فرهنگ دفاع مقدس است.

جلائی، عملیات‌ها را یکی از جلوه‌های دفاع مقدس نامید و اظهار کرد: بعضی از عملیات‌ها در دفاع مقدس دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فرد هستند و عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد، یکی از آن عملیات‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا را پیام فتح خرمشهر پس از 30 سال برای ملت ایران دانست و ابراز کرد: یاد و نام شهدا باید در جامعه زنده و بالنده باشد.

وی با تاکید بر قدردانی از بازماندگان و حماسه‌آفرینان فتح بزرگ خرمشهر، اذعان کرد: جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران موجب فتح خرمشهر شد.

جلائی به اجرای بیش از 300 برنامه همزمان با سالروز فتح خرمشهر در گیلان اشاره کرد و گفت: 11 کتاب خاطرات شفاهی رزمندگان گیلان در دوران دفاع مقدس در سوم خرداد رونمایی می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.345 seconds.